Tv-advertenties


Televisie is een zeer effectief, maar tegelijkertijd het duurste middel om reclame te verspreiden.

TV-advertenties zijn goed te onthouden. Een groot aantal keren in de lucht gerold, introduceert het stevig in het bewustzijn en onderbewustzijn van kijkers wat de adverteerder nodig heeft.

Het belangrijkste voordeel van TV-reclame is de mogelijkheid om een bewegend beeld te demonstreren, het geadverteerde object in actie weer te geven, evenals het proces van het voorbereiden van de goederen.

Een ander voordeel van TV-reclame is het vermogen om de actie in ruimte en tijd te ontvouwen, om het gebruik van het geadverteerde object in verschillende landen, in verschillende industrieën te laten zien, om nieuwsfilmpjes te brengen, om de kijker naar moeilijk bereikbare plaatsen te vervoeren: onder water, in een Mijn, op de Himalaya... Het is zeer belangrijk dat het spektakel dat door een televisiecamera aan de consument wordt getoond, het karakter van een document heeft, wat betekent dat het de meest ernstige overtuigingskracht heeft. Laten we zeggen dat u een advertentie moet maken voor een vlamvertragende zwellingcoating voor metalen oppervlakken. In de toegepaste toestand zullen de meeste kijkers deze coating niet onderscheiden van een conventionele primer. Wanneer de temperatuur echter stijgt tot 200 ° C, begint de coating te zwellen, wat resulteert in een laag cokes tot 70 mm dik, die de structuur beschermt tegen hoge temperaturen. Voor een consument die geen expert is, is het moeilijk zich uit gedrukte reclamematerialen voor te stellen hoe een 3 mm dikke coating kan veranderen in een 70 mm laag geëxpandeerde cokes. Dit probleem bestaat niet voor tv-reclame. Ze kan het hele proces van zwelling in het kleinste detail laten zien. TV-reclame heeft de mogelijkheid om te laten zien wat nooit van de buitenkant van het product te zien is. Bijvoorbeeld de knooppunten van auto ' s die niet toegankelijk zijn voor directe observatie vanwege hun miniaturisatie of hoge snelheid van beweging.

Het belangrijkste voordeel is echter de hoge emotionele overtuigingskracht. In slechts enkele seconden zorgt het ervoor dat de consument een stabiele en volledig definitieve emotionele houding ten opzichte van het product heeft.

TV-reclame is de meest emotionele en spectaculaire vorm van reclame.

TV-reclame kan in zes groepen worden verdeeld:

Eerste groep. Promotievideo 's van verschillende producten, evenals prestigieuze video' s, tot 1 minuut lang, die bestemd zijn voor verhuur op televisie. We zien deze video ' s elke dag op ons tv-scherm. De overgrote meerderheid hiervan is fantasierijke of fantasierijke informatieve reclame.

Tweede groep. Promotievideo ' s van goederen, van 1 tot 3 minuten, bestemd voor verhuur op tentoonstellingen, onderhandelingen, presentaties. De reclame van deze groep is meestal informatief, maar het heeft noodzakelijkerwijs een emotionele component. In de televisie worden deze video ' s meestal niet gerold, ten eerste vanwege de hoge huurkosten, en ten tweede omdat ze meestal zijn gepositioneerd voor een reeds voorbereide en geïnteresseerde kijker.

Derde groep. Reclame en populaire films over goederen met elementen van cognitie. De duur van dergelijke films is 3 tot 20 minuten, en ze vertellen over goederen, waarvan de creatie interessante tradities en een rijke geschiedenis heeft. Films worden gebruikt in de buitenlandse handel, op tentoonstellingen en presentaties, en voor verhuur op televisie. Hun huur op één TV-kanaal bedraagt echter meestal niet meer dan twee keer.

Vierde groep. Reclame en populaire films over plaatsen van recreatie en Toerisme, van 3 tot 20 minuten.

Vijfde groep. Promotie-en technische films, van 5 tot 20 minuten, over industriële goederen, technologieën, hightech producten, licenties. Het doel van de films is om een volledig beeld te geven van de voordelen en technische en economische indicatoren van de geadverteerde objecten. Ze worden gebruikt in de buitenlandse handelspraktijk, op tentoonstellingen, onderhandelingen, presentaties. Ze rollen niet in de lucht.

De zesde groep. Prestigieuze films, van 5-10 minuten, vertellen over bedrijven en soms over steden en regio ' s die bijvoorbeeld verband houden met de export van beroemde goederen. Ze worden het vaakst gebruikt in de buitenlandse handelspraktijk.

De basis van elke reclamevideo en film is een goed script geschreven door een professionele cinematograaf in nauwe samenwerking en onder begeleiding van een reclamespecialist die motieven vindt voor gebruik in reclame, het idee van de plot ontwikkelt, de punten benadrukt die moeten worden benadrukt.

Beweging is het belangrijkste voordeel van TV-reclame. Hiermee kunt u het product in actie demonstreren en het gebruik ervan duidelijk laten zien. Daarom zijn de velden van "dode" goederen in sommige voorbeelden van binnenlandse TV-reclame raadselachtig. Het is niet nodig om tientallen monsters van modieuze kleding bevroren op hangers in de winkel te laten zien. Het is beter om drie of vier modellen te laten zien, maar ze moeten mensen bewegen die relaties aangaan met elkaar en met het publiek.
 



Onbewuste motieven in reclame    Fantasierijke reclame    Reclamekoppen en slogans    Radioreclame    Tv-advertenties    Regels voor TV-reclame

E-mail: learn@sign2shine.nl
Meld je aan voor een online cursus 010-4900934/5


Opleidingscentrum  - Rotterdam, NL © 2019-2023

Cursus: Reclametheorie